Saturday, April 05, 2008

sedang aku berkelana, pahit manis aku rindu, hingga aku diaasyikkan sejuta mimpii, sebuah mahligaiii impiaaannn, akan kuturutiii walaupun aaakuuuuuuuu

oh aku bangun awal pagi tadi. pukul 4 pagi. aku lepak dengan internet kejap sampai 6 pagi, lepas tuh aku makan satu elai daging ayam dan satu elai daging daging (lembu), dua-duanya jenis lean, dicampur dengan sos + baked bean.

kenapa aku makan? sebab aku lapar. tak relevan kalau aku cakap sebab nafsu makan aku tinggi, sebab ianya sentiasa tinggi. macam nafsu buas seksual jugak. doh.

hari nih sabtu doh. aku ada date arini. dengan perempuan (memang lah perempuan doh sejak bila kau homo) nama dia gavina. everytime dia lalu depan laki-laki, laki-laki cakap "wow dik tak cukup kain ke?".

apa agaknya aku nak buat untuk impress dia eh? takkan movie + dinner je, tuh terlalu standard untuk dia, dia tak suka standard, dia suka oter oter, tapi barang dia semua tulin eh, harap maklum. dia perempuan bandar sophisticated babe tapi bukan sophisticated thug macam ras kass. setakat movie takde punyalah, dia tak layan, dia layan bende bende macam art gallery, theater, book sales - semua bende bende yang rempit macam aku tak layan. malah aku kutuk orang orang yang layan bende camtuh. sampailah hari nih bila aku kene date orang yang layan bende camtuh. oh sungguh tak layan keadaan nih.

tapi kene layan pasal awek paling hot gitu loh.

camna aku nak biken nih? oh masalah masalah. oh mama saya mahu kawin. bole bolelah.

aku kens buat sesuatu yang whimsical, bak kata omputih.

tiba tiba phone aku bunyik oh ada sms rupenyers.

'awk dh bgn lm sy hlf dy hr ni awk tk o9 ker lolwut'

asallah perempuens suka pakai short forms melampau dalam sms abang tak faham dik oi intan payung baju hujan dsb. lalu aku reply:

'wtf?'

lepas tuh tunggu lama sikit baru dia reply balik:

'nth jst rmmbr tdy oky bye'

'handphone kau ada tiga butang je ke untuk huruf cibai?"

'eh nih saper?'

'penyangak'

'sorry wrong number'


ler wrong number gupenye aku pulak bodoh tak tengok nama siapa kat sms tuh main bedal je sangka ituh dia penawar hatiku. lagipun bila masa dia sms dalam bahasa bm. aku masih lalok nih sebab amek ubat batuk banyak sangat. aku ketuk kepala aku sikit dengan cpu pastuh aku spray febreze kat tekak aku. nafas kasi segar sikit yah.

aku lepak jap atas katil. tengah pikir nak lancap ke tak. pasang koleksi 3gp, tak stim pulak. bilalah lagi artis nak kantoi 3gp. biarlah lookalike pun takpe cam ida nerina. apa salahnya. anggap je tuh artis sebenar. aku nak tengok ziana zain T_T (menangis gumbira). daym nilla. pergh. wau tiba tiba bila terfikir pasal tuh terstim lak. aku teros..................

tengah nak mencapai puncak sms pulak berbunyi.

kali nih betul daripada si dia.

'don't forget our date today okay dear?"

oh dia panggil aku dear. oh cairnya hati, cair bagaikan condensed milk. condensed milk kalau letak atas jelly memang chare. tapi jangan ah salah sangka eh, aku nye cecair tak condensed, susu pekat manis eh, tolong sket, kosser.

reply 'yes'.

pastuh cepat cepat sambung balik ................... sebelum si dia yang lagi satu merajuk dan hilang mood.

lepak lagi. pilih baju apa nak pakai. itupun belum decide nak bawak dia mana nak buat apa semua. takpe baju lagi penting. hari nih takleh merempit, kena style, kene elegance. kena pakai khakis, t-shirt kaler bright, kasut pun kene gentleman. ok settle.

sekarang fikir nak bawak dia mana.

korang agak dia layan zoo negara tak? haha memang idea bodoh. teringat cerita member aku yang protect awek dia daripada burung yang tiba tiba menyerang di taman burung. maka selama sebulanlah insiden itu menjadi sumber kutukan kami buatnya. thoughtful kan? tak kot, dahlah panas, sabtu lak tuh. tableh blah.

kalau taman tasik lak dia layan tak? eh apa aku cakap nih. baru korang tahu aku nih memang takde idea yang bagus untuk dating sebab tuh lah takde perempuan suka aku walaupun aku hemsem macam lembu (kecuali sidia lah). tapi aku tahu korang mesti cam tertanya-tanya aku pernah 'do' dia tak. oh tidak, tidak, walaupun aku remps tapi aku sopan-santun, aku tak kesitu lagi. walaupun perempuan sophisticated nih biasanya 'lobos' atau bahasa lebih simple 'longgar' aku masih respek, lagipun takkan sebab dia perempuan sophisticated je aku nak sedap sedap assume dia lobos, oh tidak, tidak, aku tak se kampung itu.

kalau lah ada date consultancy services kan. kau call. kau cakap awek kau nih camna semua, pastuh dia bagi idea nak bawak mana buat apa semua. gila kau, tak semua laki tahu je apa nak buat dan cakap macam dalam romantic comedy.

masa aku mula mula jumpa dia takde de dialog yang camnih:
'hi' <---- aku start
'hi'
'nice handbag *wink*'
'thanks i didn't know men look at handbags, are you gay?'
'if that's what it takes to build a bridge to your heart, i'm elton john and george michael combined'
'aww you're so sweet and charming'
'so are you free this saturday?'


tidak, sesungguhnya tidak, sebaliknya dialog yang sebenar beginih:
'bang kasi goreng pisang dua ringgit, dengan karipap seringgit, berapa semua?'
'tiga ringgit lah bahalol tak geti kira?'
'hee hee hee (gelak comel) sorry my mind wandering somewhere else'
'aku tak faham inggeris sayang'
'hee hee hee (gelak comel) sorry lagih, ok nah lima ringgit'
'kalau kau tak kasi nombor telefon kau dua ringgit duit lebih nih aku punya'
'hee hee hee (gelak comel) yelah, nombor saya 011.......'
'ok aku misscall kau, kau jangan nak tipu aku'
'saya tak tipu lah'
*kring*kring*
'ok kau tak tipu, tuh nombor aku, simpan, letak kat phonebook nama 'abang hamsem''
'tapi tak hensem pun'
'kau nak aku baling kau dalam kuali goreng pisang nih?'
'hee hee hee (gelak comel) hensem hensem'
'dah dah abang misai tuh dah merah padam bengang tunggu nak beli apam balik, lapar kot baru balik keje, berambos lah kau ye'
'bye, call tau'


romantik? tak? eh aku pedulik apa yang penting itu nombor sudah dapat apa lagi mau diperbungakan? layan sudah.

wah ada dalam 1 jam lagi nih. kena mandi.

aku capai anduk (chewah bahasa) lalu teros gerak ke bilik airs. layan berak jap. macam macam aku terfikir. kalau aku dengan dia terputik cinta sejati. wah memang chare. aku bawak dia jumpa orang tua, orang tua pun approve semua. kita pergi holiday sesama gi langkawi intai orang putih topless mabuk. oh aku dan dia exchange kata kata chenta macam rhumi dan juli. aku peluk dia dari belakang sambil kiterang baring atas pasir kat port dickson, sambil gelak gelak sebab tengah cadang cadang nama nama anak anak nanti. 'darling i want to name our baby dollah lah', 'kau ingat nih team bola selangor keh' 'huhu joking, kalau perempuan nak namakan apa?', 'rihanna', 'hee hee hee (gelak manja) terok lah you nih', 'eh serious lah okay apa?', lepas tuh kitorang gelak gelak sambil music jiwang masuk sebab malas nak fikir dialog, selalu macam tuh kan dalam movie romantik. bayangkan aku dengan dia kat dapur bersama-sama memasak untuk sesama sendiri, lepas tuh semuanya jadi hangus dan tak jadik pastuh akhirnya kami cuma order pizza sambil dua dua senyum kepada masing masing oh sungguh bahagia. bayangkan aku dan dia berjalan-jalan di kota pastuh laki laki rempit nih asik usha pekat dia aku pun bengang pastuh aku daring balik, lepas tuh dia rasa macam aku comel sebab aku jealous pastuh dia senyum lalu cium pipi aku 'sweet lah u nih sayang'. bayangkan dia bawak aku pergi kawan-kawan dia yang sungguh sophisticated pastuh aku cam malu malu pastuh kawan kawan dia sakat aku semua pastuh diaorang rasa aku nih cam comel sebab aku segan segan kucing semua walaupun muka macho bagaikan m. nasir. bayangkan aku nyanyi karaoke untuk dia sambil menari nari bodoh dan tukar style baju macam orang bodoh macam dalam filem filem korea dan dia tepuk gembira oh chumelnyer. bahagianya. flush. mandi. habis.

capai tuala masuk bilik nak tukar baju.

masih lagi tak tahu nak buat apa dengan dia sabtu nih.

erm.

check handphone.

eh ada sms. nih mesti time aku mandi tadi.

'sorry i couldn't make it today dear'

reply.

'zomg kenapa?'

pakai baju. tiba tiba hati rasa drop. tapi pakai gak baju dating sebab aku optimistik. kalau setakat dia kena pegi office kejap ada kerja tak settle ke aku leh tunggu kejap (ini aku expect sebab dia dah cakap awal awal kekadang sabtu dia kene panggil ke office dua-tiga jam). aku faham lah, bukannya nih hari ahad, maybe kalau tak dapat arinih leh tukar esok. hmm. shit. terkilan jugak.

*tetet tetet tetet* (bunyik ringtone sms ah duh)

'there's this guy in office i have had a crush on since like forever, he asked me out today, i'm sorry, maybe next time, dear?'

dear kepala pantek ekau. ado bersepai kpalo arini. next time kepala kau kau ingat aku nih apa gro.

ini bukan kena pergi office kejap sebab ada kerja tak settle, ini ada kerja dari office yang nak settle kan dia.

aku tahu apa aku nak buat sabtu nih.

aku capai beg adidas aku yang berkulit keras.

aku isik dengan parang-parang aku.

aku zip.

aku pakai pagoda warna putih.

oh baby i wanna see his blood on my clothes.

saturday, bloody saturday.

aku start enjin kereta.

kalau sebelum nih dalam cd changer lagu The Ramones 'i wanna be your boyfriend', kali nih Dwarves 'i wanna kill your boyfriend'.

i wanna kill yewr boyyyyfreeeeennnddd, i wanna kill yowr maynnnnnnnnnnnnnnnnnnnn, do u wanna deewwaaannceeeeeeee, rawgkh

aku pegang stering.

muka keras.

mata merah.

zero to hundred in 6.3 seconds.

bersambung............................................

No comments: