Wednesday, August 05, 2009

i don't even remember the colour of your eyes and i'm already this way

petang a few days ago seorang orang lama datang visit aku. seorang kung fu grandmaster yang tersohor.

dia kata

selamat pagi penyelamat dunia...

hai.


pastuh dia cakap kau tak leh post benda benda macam "#iwillneverforget how boobies look like" kat twitter and rasa pelik kenapa tak ramai perempuan suka layan kau. tak semua perempuan akan faham yang itu more of a compliment than pervertism. memang semua orang will mistake kau nye worship terhadap the most beautiful everything on earth which is the female body and the female race for pervertism. tapi apa manusia tahu, manusia bangun everyday mengharapkan hujan supaya diaorang buleh tension tak dapat tidur kat rumah sedangkan kau bangun everyday and pandang slack kat hujan sebab kau rasa macam dia turun untuk mock keemoan and keloseran diri kau yang merembes-leleh.

bukan setakat hujan je. aku rasa kalau aku fail untuk dapatkan kecomelan semua benda will mock aku, from bumbung rumah belakang nih, ke tumbuh-tumbuhan, semua binatang, termasuk kau sekali kung fu grandmaster, 7e yang dekat apartment sana tuh pun, air gatorade dalam fridge 7e tuh pun! well provided dia ada stok sebab babi of a 7e nih asyik habes stok gatorade masa aku balik tengah malam penat bersukan pantek kobau tol. sigh. semua tengah mock aku, babi korang. ha'ah, babi kitorang pun mock engkau. argkh, efron you.

hujan still turun rintik-rintik slow-slow macam lagu r&b yang slow. haha sama je kalau kau cakap macam insert genre yang slow. fuck it. tapi lagu yang kat winamp nih tengah mock aku ke. babi kau.

macam dia cakap kau memang fail, walaupun kau selamatkan dunia setiap hari, walaupun everyday ada je an abnormally miscreated behemoth flailing and fleeting macam unicorn dalam transformers menghampiri planet earth dengan niat untuk membuat kekacauan tapi dengan penuh efficient and stealth tanpa pengetahuan seorang pun manusia kau dah nyahkan a.k.a. DINCH kan dia ke galaksi lain sebelum dia sempat gentel seatom pun atmosphere bumi. dari segi nih kau sukses (thumbs up), tapi kau tak dapat selamatkan diri sendiri daripada rasa macam nih.

apa nih? kau takyah tahu ah cibai. sebab kau macam benda-benda lain dalam bumi nih tengah mock aku. kalau aku terbang keluar bumi pun belum tentu selamat, mesti aku nampak a constellation of a grin mocking my shitty self. fuck you, stars!

cibai ah lagu jiwang nih, kenapa kau nyanyi "i didn't know i could feel this way", aku nak rasa camtuh gak babi, sebab this way yang aku tengah feel sekarang nih aku kenal dia sangat, infact kitorang selalu je lepak sekali and aku dah bosan gila tengok muka dia. weyh current this way apa kata kau gerak sekarang and make way pada this way lagi satu yang magic. tak macam kau, kau sihir. hehe.

kung fu grandmaster pandang aku semacam. baru aku sedar yang aku dah terlalu lost in my own twittty (to wish impossible thingstty) thoughts sampai aku tak sedar yang sepatutnya dia impart wisdom kat aku and aku dengar tapi padahal dah 15 minutes dia pandang slack kat aku macam aku pandang kat semua benda sekeliling aku.

dia cakap kat aku, kalau atuk merajuk kang kau cakap atuk poyo, harap je kung fu master leh kalahkan pelbagai jenis villains yang ada nickname cool cool yang pegang senjata yang tak praktikal tapi apa pedulik sebab dia nampak cool bila dia berpusing. tapi poyo, nak merajuk sebab orang dah lost in thought sampai lupa dia tengah impart wisdom. so atuk takkan merajuk katanya.

tapi atuk nak cakap satu benda je kat kau katanya.

hidup itu indah. hidup itu indaadaadaadaadaaaaaaaaaaa.


betul tuh kung fu grandmaster.

betul...

pastuh dia sambung (eh nih cam dah lebih satu benda je tapi aku buat tak tahu sebab tak nak kena penerajang shaolin tak pepasal). so, mister, penyelamat, dunia (perlu ke cakap pause pause camnih), pergilah mandi and shave semua pastuh, eh wait. shave, asal aku cakap shave, kau mana ada facial hair pown wahugkeahugkeahukga dia gelak babi nye kung fu grandmaster GILA FAGET NYE TAKDE FACIAL HAIR BULEH PULAK AKU NAK SURUH KAU SHAVE. pastuh aku cam kononnya dengan nada serious nak cakap gi mandi and shave go outside and enjoy life, tapi tak sempat aku lepas perkataan shave aku dah cam wauhkgehaukhukhukga.

ini dah lebih daripada mock nih kung fu grandmaster. ini namanya INI DAH LEBEYH.

tapi aku nak buat apa, takkan nak balas balik kang sekali dia wing chun aku tercampak sampai padang golf awam yang nampak lawa hanya ketika waktu malam. well lawa ke tak subjective really. tapi tuh ah, aku tengok jelah dia gelak.

sambil buat muka ye ye ye ye... ye ye.. yeye.

dalam hati, pantek kobau.

dah lah fuck this aku gerak dulu, cakap kung fu grandmaster, gila tak graceful cara belah, at least baling lah smoke bombs sana sini dulu pastuh terbang sambil goyang goyang rambut panjang macam iklan pantene. oh whatever.

aku terfikir ah. tak salah kot untuk meng twit (to wish impossible things), sebab kalau aku kurang ajar and terajang dua huruf dia jadi possible jugak. itulah apa aku kena buat, kenapa biasanya aku penyelamat dunia and aku dengan selamba je menerajang mammoth freaks terkangkang tercampak balik ke wherever they came from untuk selamatkan dunia tapi aku tak leh jadi rambo untuk diri sendiri. tapi kau kena faham, walopun aku penyelamat dunia, aku still manusia yang lemah. ramai hero alter ego diaorang hero. aku alter ego aku orang biasa. hero tuh diri aku. eh kejap pening. anyway, kau tak faham kau tak leh rambo sepanjang masa. dalam sesetengah instances kau jadi lemah sampai lemah pun tak sanggup nak lemah macam kelemahan kau sekarang.

kau leh panjat melompat dari skyscraper ke skyscraper dengan selamba king kong tapi bila disuruh panjat pokok untuk capai cinta monyet engkau struggle.

hari nih aku jadi penagih dadah dan pemabuk. kunci diri sendiri and go on a orange binge. anggap c dalam vitamin c tuh cocaina.



no lah fuckers. i ain't down. cause i smile when you smile it don't matter what you smilin' about it don't matter that i'm pretendin' like i ain't got nuthin' else to smile about. easy.

No comments: