Sunday, April 18, 2010

adegan yang tidak ingin kita lihat


minggu lepas benda bongong jadi kat kelas aku kat kolej.

lecturer aku buat this competition sorta, semua orang kena nyanyi satu lagu secara karaoke and then after lagu tuh kena jawab soalan interview ala ala miss world pelanch (kalau kau amik course aku kau paham ah kenapa bende-bende camnih selalu dibuat). siapa yang menang, akan diberi pass takyah datang kelas dia dua minggu and dapat full marks dalam one of the tests free free je.

apa dia buat dia bawak laptop dia sambung kat speakers and dia akan select file apa and kita kena nyanyi, kena pilih yang ada kat hardrive dia. a few days before kawan aku black dude nyanyi lagu apa tah best gila, aku tengok pun dah intimidated gila babi cam aku takde chance ah lepas nih, dia jawap soalan interview pun rilek je dengan charming padahal soalan semua menusuk minda dan emosi bagaikan kayu lidi yang menembusi kulit intelek wait what.

sampai turn aku lecturer kasi chance sikit sebab aku istimewa. dia kata aku leh pilih dulu apa aku nak nyanyi. aku tengok tengok, fuck, mana aku tahu lagu-lagu nih semua lagu lagu popular baru aku dah lama kot tak dengar radio aku lagi suka lepak dalam bilik dengar paip tandas aku buat breakbeat sambil kucing dengan anjing kat luar nyanyi ala ala beth gibbons sebab aku loser yang tak ikut perkembangan zaman.

last last aku cam, you choose for me sir, i don't care anything will do. aku figured aku leh try sing a long je tengok the words kat laptop dia tuh.

so lagu pun start memula tuh buleh lah aku follow sikit sebab dia cam ada backing melody part nyanyi so aku follow sekali dah after 3 lines camtuh dah susah nak follow bebudak dalam kelas semua dah pandang aku lain macam aku terus argh fuck it. teros aku buat lirik sendiri guna movie yang aku tengok semalam.

ohhh remember baby! when we were swimming in the brains of the big king kong we were experimenting on ohh baby do you remember! you and me flying in the car passing through jungles looking at giant worms from afaaaaaaaar it was beauuutiful the wormmsss of arcadiaaaaaaaaaaaaaa yeah yeah yeahhh siap tarik tarik perkataan yang tak ada logika.

wahukkgea dah tak sedar diri dah, tapi yang bestnya lecturer aku pun dah tak tahan gelak, bebudak dalam kelas pun. haha.

time tanya soalan pulak aku memang blur macam biasa, aku loyar buruk ah. soalan paling cikai dia bagi first first, dia tanya why should i let you skip my class bla bla bla, aku jawap of course sir, cause i am your most disciplined student, whenever the class is noisy i would stand up knock on my table and authoritively declare silence is golden! silence is golden! bebudak dah boooooooooo and buat bising sebab memang tak ah kan wauhkugea aku selalu tidur je dalam kelas.

lepas tuh apa tah lagi soalan dia tanya, oh yeah ada satu lagi soalan dia tanya cam give me an example of a good usage of creative elements to enhance non fiction storytelling. aku yang blur nih bagi jawapan paling bodoh dalam dunia aku cakap the usage of theater screens to show adaptations of stories which otherwise must be read from the book. wauhkukgea memang ah some classmates tergelak tapi dalam hati mesti cam cibaneng mamat nih. bebudak lain bagi jawapan yang at least close to jawapan betul aku leh buat perangai monyet lak.

haha. masa turn aku habis and aku nak pergi balik meja lecturer aku cakap "maybe i should give you two weeks off" dengan penuh sarcastic..."maybe i should give you the whole course off". wahukgea babi bebudak semua gelak gila babi. of course lecturer tuh cakap dengan penuh sarcastic implying maybe he should fail me padahal dia takkan failkan aku, dia sayang aku. at least that's what my denial thinks. ah whatever. gua pergi balik kerusi, tidur balik.

*mana-mana ayat yang tidak ditanda dengan '*' adalah cerita rekaan semata-mata.

1 comment:

NeemoNeemo™ said...

Walopun cerita rekaan,

klu sy pun, sy bagi jwpn yg sama kat lecturer tu.