Monday, September 06, 2004

Anwar and Malaysian Idol

KASI LAYAN :-

Arsonists and Non Phixion - 14 years of rap (BANGER GILA BABI DOH)

NAS - second childhood (9th wonder remix) (FAV SONG AKU SEKARANG, DOWNLOAD DOH)

Pete Rock and CL Smooth - TROY (CLASSIC GILA BABI, ONE OF THE BEST BEAT EVER)

Outlandish - aicha (best doh)

I guess men are just not made for blogs. Or lazy no-life men. Whatever. Urgkh.

Anwar is freed. Ya, dibebaskan, and I think it's real stupid and kesian lah. Kalau korang tak nampak "INJUSTICE" then it's either stupidity or ignorance, I can forgive ignorance though. Bayangkan, berapa tahun, dia dicap sebagai PELIWAT, dekat TV keluar, semua orang tuduh macam-macam without proof, point fingers "ITU PELIWAT". Berapa tahun itu impression yang cuba dibuat terhadap dia, kalau fitnah tuh bunuh, dah berapa kali dia kena bunuh. And then, rayu kat mahkamah persekutuan, setelah beberapa tahun, barulah dapati yang pendakwa takde kes. Very funny. Kenapa semua ini tak setel masa kat court dulu? Tak tahu ah (or maybe aku tahu, hahaha, dan korang tahu, fikir sendiri ah). Berapa tahun dia dianggap peliwat over nothing, nasib baik dia sabar, bayangkan kalau korang kena? Ada jadi gila? Ada jadi pembunuh? Jadi peliwat betul-betul pun ada aku rasa doh. Kemak. Kalau tak faham lagi, nak explain apa yang dah jadi kat court beberapa tahun dahulu (Walaupun terang-terang court sendiri dah buat decision sekarang) gi kat website Mat Jan, click here for the entry, it's based on facts, baca dari mula sampai habis, cause it's fucking based on facts, and NOT sentiments. And remember, AKADEMIK, bukan POLITIK. Aku setuju dengan dia, bila kita nampak sesuatu yang salah, kita buat apa? We point it out, along the way, apa yang kita ketengahkan, sama dengan sesuatu pihak, itu bukan bermakna kita sokong ataupun sebahagian daripada pihak itu, itu maknanya, pihak tuh juga nampak apa yang salah tuh. Susah sikit mentaliti sosial nih, kita kena faham, what's RIGHT is RIGHT and what's WRONG is WRONG, face it. Jangan menegakkan konek yang tak terangsang. Urkhgh..

Okay. BTW. Post bawah nih, malas nak sambung, blogger cibai, time aku rajin nak tulis, dia buat kemak, aku dah lupa pun apa aku nak tulis.

Sekarang mengenai Malaysian Idol. Best doh. Bukan apa, aku tak suka pun nyanyian, dari zaman American Idol dulupun aku cuma tengok part awal-awal je nak tengok orang bodoh kena kutuk. Tapi Malaysia punya memang RAW gila, lantai set pun macam lantai perhimpunan sekolah rendah aku, audience macam penyokong amateur wrestling, set ala-kadar, asal bole' je. Cun doh. Pastuh judge tak kesah apa orang cakap, dia akan cakap apa yang dia nak cakap, well except Fauziah Latiff, tapi dia bukan judge tak, dia nak fill in the space je kot, lagipun dia CUN GILA, pedulik hapa aku, does a better job than Paula if you ask me, dia macam takyah fikir pun apa dia nak cakap, dia main cakap je, lagipun aku bukan sedar pun apa dia cakap, aku tengah imagine uhuk uhuk humping humping. Cun doh dia, tua pun tua, tadahal, err, stim pulak. Anyway, hahaha, pastuh Paul dengan Roslan tak habis-habis gaduh, crowd kejap tepuk untuk Roslan, kejap untuk Paul, Hahaha, best doh aku suka, lepas tuh masa final 7 tuh, dah tentu 6 yang pertama semua hampeh, and semua kena kutuk. Hahaha. Best best best. Itulah bagos, that's reality, itulah dia manusia, kejap camnih kejap camtuh, tak semua agree, and definitely no sugar coating.


OH LAGI SATU.


Bukan ke Final 7 harituh - ROCK WEEK? Rock? rasa aku lagu rock JAC sorang je yang nyanyi, yang lain lagu pop je, itupun dah hancur, bayangkan kalau diaorang kena nyanyi lagu rock betul-betul, Roslan dengan Paul tak gaduh pasal disagreement lagi dah, gaduh sebab tension macam pukimak contestant. Tapi JAC cun, okaylah, maybe kalau nampak kat tepi jalan ke rumah kedai ke takde ah headturner, tapi masa tengah nyanyi, pasal dia confident, suara pun cun, tuh pasal nampak hot, not bad lah kan, taste lah kan. Warhkahkga. Anyway. Peace..

No comments: