Tuesday, September 15, 2009

when we were young

sepanjang hari nih aku kencing duduk. uhhh lega gila. teringat kejadian masa breakfast tadi.

aku tengah lepak dengan jaki, ekjos, farun and adik dia farin (semua bukan nama sebenar).

jaki: "weh kau tengok sket chiki chiki yang baru sampai tuh?"
ekjos: "apsal?"
farin: "kau cakap kat aku ke jaki?"
aku: "ha'ah jaki, aku curious gak, kau cakap kat siapa? kat salah sorang kitorang ke kat kitorang semua?"

jaki: "cipap, the royal kau ah, maksudnya korang semua"
aku: "or u ols"
farun: "boss teh tarik satu!" (muka relek je layan laptop tapi bagi order)
ejkos: "apsal dengan chiki chiki tuh?!"
aku: "eh farun, kau bagi order kat siapa? takkan kau main sebat je cakap order kau and confident je ada orang nak amek? wahukgeaukga the fuck?"
ekjos: "eh fucker focus please?!"
aku: "ok" (malu kene sound)
farun: "erm... ignore ignore ignore" (tengah layan facebook lah tuh)
aku: "weh farun, focus!"
farun: "erm what's.. on.. my.. mind? mmm.." (memang tak focus langsung)
aku: "suka hati kau ah farun, dah nama pun farun"
ekjos: "weyh..." (dengan muka kecewa ala-ala pasrah tapi tak nak pasrah sebab aku leh buat lawak pasal fokus dia)
aku: "okay, okay, jaki, recommence discussion! alert! alert! forming! forming!"

jaki: "kau pahal hyperaktif semacam arinih penyelamat dunia aku lepuk gak kang... anyway, kau perasan chiki chiki tuh semua dressing cam nak gi clubbing, nih mamak kot?"
farin: "korang rasa derang gi teraweh tak?"
jaki: "kau rasa kalau derang gi pun kita leh tau ke?"
farin: "sallak?"
farun: "sebab kita tak pergi teraweh... bodoh" (sambil mata masih tekun kat laptop muka serious tengah layan farmville, kot)
farin: "oh kau nak bahan aku tiba-tiba leh fokus?"
farun: "mana.. button.. button tag nih..." (oh tengah tag gambar rupanya)

ekjos: "maybe lepas gi mamak memang derang nak gi clubbing kot?"
aku: "kau memang suka bring up unresolved conversational elements yang hilang di bawah benda lain yang di bring up selepasnya ke ekjos?"
ekjos: "kau suka kacau aku kan?"
aku: "aku lagi suka kacau farin sebab dia jambu"
ejkos: "FOKUS!"
jaki: "apa problem kau ekjos, sekarang nih time-time sahur (what korang ingat kitorang breakfast pukul 10 pagi ke bulan puasa?), maybe baru lepas balik clubbing kot, tapi ini hari biasa kot bukannya weekend?"

farin: "aku suka yang baju hitam tuh, cam comel je"
aku: "cam ada misai je"
farin: "tak kesah ah still comel"
aku: "ye lah, aku tak cakap ada misai tuh satu disadvantage"
farin: "noted".

jaki: "kadang-kadang aku memang suka je tenung minah-minah camnih, mesti diaorang ingat aku judgemental, padahal most of the time aku just nak tahu je"

farun: "tapi memang kau judgemental kot, the last time kau nampak a pack of minahs a few days ago kau cakap diaorang nih mesti sluts, baru je tadi kau cakap pasal this new group maybe baru lepas balik clubbing. apa lanchau kau boleh assume macam tuh padahal tah-tah memang diaorang suka dressing macam tuh pun" (mata still tenung laptop)

aku: *bangun secara terkejut pastuh pandang ke general direction farun* "wait what?"
farin: "si cipap nih memang suka buat camtuh, tiba-tiba je"
aku: "tapi usually untuk bahan kau, kau ada issue dengan jaki ke weh?"

farun: "mmm.. siapa nih, nak accept ke friend request... mmm" (dekat kan sikit mata ke laptop untuk tenung dengan lebih detailed)
aku: "pundek"

jaki: "kalau aku lah kan, yang dress putih putih hijau tuh aku nak buat girlfriend, dia nampak macam sweet je"

*tiba-tiba ada brader joe datang mencelah* "weh ada api?"

*farin kasi api*

joe: "boleh abang join?"
aku: "boleh je, asal abang fokus, kalau tak fokus kang ekjos temper ... kan ekjos kan kan kan (dengan nada manja)?"
ekjos: "cibai"

joe: "korang cakap pasal apa?"
jaki: "pasal that group of chicks" *tunjuk*

joe: "oh interesting... abang kenal sangat diaorang"
ekjos: "camna?"
joe: "diaorang kerja hotel abang kerja, selalu jadi usher kat majlis"

jaki, ekjos, aku, farin: oohhhhhhhhhhhhh
farin: "patut ler dressing gitu"

joe: "tak jugak, diaorang dressing camtuh pasal baru balik clubbing..." *pastuh dia belah*

aku: "joe tuh keje apa eh kat hotel?"
farin: "maintenance kot"
aku: "so betul lah judgement kau jaki"
jaki: "huuh, kau menyesal tak lash out kat aku tadi farun?"
farin: "cipap nih mana pernah menyesal pasal apa-apa"

...

farun: "the fuck!, apa nih?! cuba korang tengok nih!" (tiba-tiba menjerit sambil tunjuk tunjuk laptop).


jaki, ekjos, aku, farin: PEMENDA?!

farun: "nih blog aku baca nih, dia tulis semua dialog kita, cam semua dialog kita tadi ada kat entry nih!" (dengan nada cemas)

farin: "kau jangan mengada cipap, so apa kita akan cakap lepas nih? mesti ada kat situ kan?"

farun: "tak, dia akan update everytime lepas kita cakap, macam ada someone kat sini tengah transkripkan semua dialog kita and masukkan secara live!"

aku: "ha'ah, aku lah orangnya yang responsible for all this"

tiba-tiba farun, farin, jaki, dan ekjos secara perlahan-lahan hilang macam fadeout.

and aku tinggal sorang-sorang, hmm, aku kena mandi, and keluar bukak puasa. peace.














joe: "weh apsal abang ada lagi sini? siapa nak fadeoutkan abang? ........................ pantek! aku balik naik teksi lagi lah nampaknya"

No comments: