Monday, August 30, 2004

Boom Bap

Ku tulis disini. Perlu ke aku update blog? Aku nak update nih, nak update update update, tak tahu apa nak tulis. Arghhhhhhhhh. Kemak. Korang kenal tak siapa 9TH WONDER?! Hahaha, kalau tak kenal standard ah, siapa kenal Neptunes masa diaorang belum popular, bodoh sungguh manusia kat Malaysia nih, tapi aku faham ah, aku punya koleksi mp3 Eminem dah berhabuk kat dalam hard disk, barulah hitz.fm mula nak main lagu dia, pastuh semua kenal, "semalam dengar eminem hari ni rambut kuning, haih macam nih buleh buat gua pening" - Sickziderz - rap tak ingat. Hahaha. Takde ah, aku layan remix album 9th Wonder nih, cun beat dia, especially dia remix lagu Nas - second childhood, berjuta kali ulang dengar lagu nih. Fuh. Dia upcoming producer, dia yang suka guna soul samples, kira Kanye West sama geng ah dengan dia ah, sample soul music. Originally dia producer group yang sangat best! Little Brother. Dia sekarang dah top tapi, lagu Jay-Z pun dia dah ada produce (Album Jay-Z black tuh pun dia ada remix full, rajin gila doh). Haa, tunggu jelah dia pop nanti. Hahaha. Tahun depan kot. Mesti banyak projek lagi dalam tangan dia, aku tahu satu projek yang sangat cun. Hahaha. Tengok lah jadi ke tak. Aku tunggu dan tengok je. Tapi harap-harap dia tak betray Little Brother, pasal kat situlah aku rasa dia paling power. Tapi walaubagaimanapun aku takde ah minat hip hop yang sample soul sangat, takde edge lah, aku lagi minat yang sample jazz. Ganaz. Check out Madvillain (MF Doom dengan Madlib) kalau tak percaya.

Apa lagi aku nak cerita. Hahaha. Gelak gelak gelak! Apa lagi apa lagi, on the topic of hip hop lah kan, siapa ingat Bone Thugs? Pergh, itu antara flow terbest. Dah cukup, malas nak cakap lagi hahaha. Tak de topik nak kutuk orang, dah lama tak keluar tengok dunia. Takde benda nak cerita. Hahaha. Hahaha. Hahaha. Cerita pasal hip hop lah, setiap kali aku bukak MTV ke Channel V, asal bosan sangat ah hip hop popular nih?! Bukan tak buleh best, dulu masa aku mula-mula tertarik, yang popular Wu Tang Clan dengan Cypress Hill, HARDCORE wey?! Pecite sekarang?! Hahaha. Bodoh. Emcee sekarang nak orang ingat diaorang legendary macam RAKIM atau KRS-ONE ke badut badut macam Vanilla Ice dengan MC Hammer? Itu ah diaorang kena tanya diri sendiri. Tengok Chingy, suara macam pukimak, tahu ah slang kampung, takyah ah nak mengada-ngada melampau, dah lah suara annoying gila, tapi apa-apa pun syabas sebab prove me wrong, aku ingat dah takde yang lagi kampung dan lame daripada Nelly, rupanya ada. Warhkahkga. Pastuh tengok J-Kwon, dia rap ke ajar orang mengira? Apa bakat yang dia ada? Aku serious tak pasti doh, dengan suara underaged annoying dia, serious aku bleh faham Lil' Bow Wow, dia rap buleh tahan walaupun production semua obviously for sales not music, tapi J-Kwon?! Argh, bodoh, memang boyan. Korang ingat SITI SIFIR? Mana pergi minah tuh? Panggil balek sket, aku nak bukak record company sign dia jadi rapper, kasi dia beat simple DUM-CHAK DUM-CHAK, suruh dia baca sifir, ada chance sell baek nya, kalau ikut formula ah. Arghh fuck pissed off nya. I want my BOOM BAP. I love the genuine BOOM BAP..

No comments: