Friday, June 25, 2004

KUH KUH KUH



PORTUGAL TELAH LAYAK KE SEMI FINAL DENGAN PENUH GAYA!!!!!

Wkarhkahkghkaga. Aku malas lah nak cakap apa-apa ah pasal England, bayangkan score minit ke-2, pastuh terus sit back and defend, aku macam, WHAT THE FUCK?! Diaorang nak main bolasepak ke apa nih?! Aku tak tahu pulak nak menang bolasepak kena defend satu gol bukan score lagi banyak gol pada lawan, bosan ah taktik macam nih, aku tahu ah kononnya "TACTICAL", tapi asal bila satu team tuh attack dengan bagus takde orang nak cakap "TACTICAL" pulak, asal defend je, tactical lah tuh, butoh, main bolasepak lah, berhenti main rugby, dah lah team rugby England pun bosan gila. Warkhhahkga. Tak belajar lagi ke daripada pengalaman dengan France, Portugal sama gak macam France, dari awal sampai akhir tak give-up, attack attack attack, ada 1 goalkeeper 4 pemain defence, 5 midfield, dengan 1 striker, diaorang akan main posisi masing dan tolong dimana perlu, bukan semua pemain akan defend bila defend tapi tak nak penetrate bila kena attack, BOSAN. Whkarhkahkga, memang aku menyampah gila, kalau defend power gila macam Italy takpe gak. Wahrkhkaga. Satu team aku dah lepas, Spain dah terkandas, tinggal Holland dengan France. Tapi Holland aku kurang minat sangat pasal Nistelrooy, aku tak suka pemain daripada club aku sendiri ini, wakhrhkahkghkaga, dulu aku minat gila partnership Bergkamp-Kluivert, sigh. Tapi malangnye Nistelrooy dah top scorer punya sekarang nih, buleh potong Rooney punya, pasal Rooney dah tempah tiket balik. Wkharhkahkga. Ricardo cool doh, dia bukak glove, dia save penalty lepas kecewa banyak kali kena lobos, aku dapat tengok muka tension tapi determined dia, dah lepas tuh teros dia yang amik penalty dengan cool. Respect dohhhhhhhh.

"Technically, Portugal are a really good side. They had some shots, but not very much inside the box." - Sven Goran Erikkson

Statement paling kelakar dalam Euro 2004. Kalau dah 9 pemain dia kalau tak 11 berkampung "Inside the box" aku rasa bola pun tak muat masuk. Bodoh. Kalau buleh aku rasa dia nak 11 pemain lepak situ je berbual, tapi nak cover punya pasal terpaksa ah keluar keluar sikit. BOSAN, memang patut kalah, BAGOS, GOOD ON ENGLAND. PTUIH. Anyway. Peace..

No comments: