Saturday, October 17, 2009

you and me driven all around cape town

tadi kat shopping complex ada dua parti yang patut bertemu untuk makan buffet. parti aku dah sampai terlalu awal so kitorang terpaksa berlegar-legar. aku meronda sensorang lah since request aku untuk mereka bawak aku ke la senza di tolak dengan beberapa senyuman ala wtf and kaki mereka slow-slow bergerak kiri kanan ke arah yang bertentangan dari la senza yang ada diskaun beli dua dapat satu. tak baik mintak perkara-perkara sebegini kat adik-adik perems anda sendiri, mintak satu dapat kosong.

aku gi tingkat atas yang ada wayang tengok kot-kot ada tunjuk cerita inglorious basterds ke kat wayang leh layan and biarkan dua parti tuh bingung kenapa mamat yang akan makan berpinggan-pinggan seraya memperberbaloikan membuffet kat buffet hilang. tapi takde kot, sebab time tuh jugak mamat badan tough bercermin mata hitam yang berkerja untuk iklan anti piracy tuh morph dari form cutboard ke realiti and cakap 'tak dapat jack lu tunggu download sudah'. aku cam 'bukan kau keje untuk anti piracy nye ad?', pastuh dia buat muka-muka nervous mata berkelip pastuh cam tetiba clear throat and buat suara lain deep sikit sambil pandang kiri kanan cam 'uhuh yes yes! no say no to piracy! no!' pastuh malu-malu tukar balik ke form cardboard dia.

aku jalan-jalan lagi lalu-lalu part ada tempat bowling. mmm ada banyak meja pool. teringat kat betapa hustla nye aku main pool and asik menang dengan seseorang yang menawan ini huhuhuhu EEEZY. pastuh kan aku jalan balik ke arah eskalator tapi singgah kedai majalah tuh untuk beli cincau.

bukan aku nak cakap memang aku gi situ aku dah tau nak beli cincau aku just tau aku nak beli air and *ting* i choose you cincau!

and then aku bukak air tin cincau tuh dengan penuh macho guna satu tangan cam aku depa kan tangan aku and dengan commando nya bukak. tapi takde sorang pun notice :/

aku turun eskalator sambil minum cincau nih. mmm.

eskalator nih panjang gila kot sebab dia tak silap aku selang satu floor.

best.

bila aku sampai bawah aku sedar, agak layan ye minum cincau sambil turun eskalator.

aku goncang sikit tin cincau sambil tengok dalam lubang tuh.

hmm ada lagi sikit.

aku naik balik eskalator. and aku turun lagi sambil minum cincau.

layan.

later on lepas buffet aku balik rumah to be on standby so that malam tuh aku akan ada depan pc untuk update blog dengan entry yang buat orang baca rasa cam apa point mamat nih.

3 comments:

dIdIe said...

apakah?!

tapi saya rasa anda kewl dengan menules entry seperti ini.

penyelamat dunia said...

kewl ke? terima kaseh ler kalu ekhlas.

Dayana said...

hah.