Thursday, April 27, 2006

Gangster Unit

Bosan, huhu. dimana dimana dimanaaaaaaaa. Aku nak tengok cerita Gubra ah tapi aku malas doh nak tengok wayang. Asal diaorang kecoh sangat cam dengki kat direktor tuh, siapa nama eh, siapa tah lupa. Sebab aku rasa kalau filem-filem P. Ramlee keluar zaman ini, mesti kena condemn dan di dengki macam kebanyakan filem-filem independen kat sini, direktor-direktor melayu redneck mainstream style movie cakap bahasa melayu yang aku tak pernah dengar member aku cakap kecuali secara tak serious semua mesti ingat diaorang memperjuangkan seni melayu, tapi sorry ah cibai-cibai sekalian, aku rasa semangat P. Ramlee ada dalam hati hati direktor direktor yang jujur, yang tunjukkan kehidupan sosial sebenar, yang ditindas oleh "Pejuang-pejuang seni" yang banyak duit dan buleh shoot dengan filem sesuka hati tapi gambar cam puki jugak, lagi lawa shot digital minah yang direct Sepet ngan Gubra tuh. Anyway, server the serrvanttsssssoh nooooo.

Lagi satu, budaya? Fuck budaya, itu je aku nak cakap. Deem me raceless. Ada berani bincang pasal Islam? Movie korang ada berani nilaikan dengan hukum-hukum Islam? (Nih pasal diaorang cakap movie Gubra rosak budaya, apa lanchau budaya, buleh bawak kubur ke?)

Asal aku marah dengan orang orang-yang aku tak kenal nih. Wkahrkauhkgaeggka. Manusia.

No comments: