Thursday, October 29, 2009

jikalau

satu scene dekat maybank.

aku tengah pakai baju warna turqoise pekat yang ada gambar besar tangan yang secara coolnya dikelilingi oleh speakers sambil buat lambang peace dengan seluar sukan colourful 3/4 ecko unlimited yang beli kat factory outlet store and dah sangat out of fashion.

ada perems cina agaknya in her early to late 20s (padahal boleh je cakap in her 20s saje nak complicatedkan keadaan) tengok t-shirt aku lain macam. dalam otak aku cam HELLO hang tengok bawah sana buatpaa cute face kat atas nih tak nampak. cis penat aku pakai cream tiap-tiap hari takde respons langsung dari masyarakat umum.

anyway ini apa yang terjadi.

KRRINGGG KRINGGGG! (terus beberapa orang ingat phone derang bunyik pasal ramai handphone guna ringtone nih. aku assume je bende nih jadik sebab everytime bunyik camnih aku selalu ingat handphone aku yang bunyik. ha'ah pada masa lapang aku aku suka assume orang suka perasan handphone derang berbunyik cam aku)

gadis operator (go): ini encik pd ye?
pd: ye
go: saya kirsten johansson dari maybank financial services
pd: ok (dengan blur sepenuh jiwa)
go: boleh saya ambil masa encik sebentar?
pd: oh, jangan lupa pulang balik masa tuh sudah kirsten, may i call you kirsten? (actually aku cakap "ok" je)

tiba tiba ada suara latar di suasana: DUA! KOSONG! TUJUH! LAPAN!
(diucapkan oleh seorang perempuan yang boleh maintain nada sama sepanjang masa. fikir sendri pebende nih)

go: eh (aku assume at the other end of the line dia tengah tergamam), encik kat one utama ye? err maksud saya bank? (actually dia tak cakap pun one utama tuh dia tersilap cakap something else yang jauh lagi kelakar dari one utama tapi aku tak ingat)
pd: uhuh
go: err (dengan agak nervous macam aku tengah interview dia kerja) nanti saya call balik pada waktu lain ye
*tup letak telefon*

sampai hari nih dah tak call balik dah.

ada tiga kemungkinan sebab bende nih jadi:

satu, ini semua mimpi atau imaginasi aku yang ligat persis lalat tatkala ketemuan taik segar masa tengah tunggu bende kat bank setel.

dua, minah nih kawan aku yang nak buat prank call tapi terpaksa cancel lepas dengar bunyik nombor giliran dipanggil sebab dia ada pengalaman kurang manis dengan sistem nombor giliran samada di bank atau pejabat pos yang menyebabkan dirinya membina fobia terhadap sistem itu sehingga suara wanita yang direcord atas tujuan dimainkan oleh mesin nombor giliran pun boleh mengakibatkan dia peluh sejuk.

tiga, minah nih sebenarnya nak buat fraud call and bila dia budget aku dekat bank dia cuak ah. kang aku tanya bebudak bank nih betul ke apa minah nih cakap ah susah kang. baik dia letak.

...

kalau korang tak setuju dengan tiga hipotesis di atas. amik borang bantahan kat jabatan pendaftaran negara, isik, lepas tuh tampal kat muka sendiri guna double sided tape and jalan-jalan keliling town sampai puas hati. thanks.

Saturday, October 17, 2009

you and me driven all around cape town

tadi kat shopping complex ada dua parti yang patut bertemu untuk makan buffet. parti aku dah sampai terlalu awal so kitorang terpaksa berlegar-legar. aku meronda sensorang lah since request aku untuk mereka bawak aku ke la senza di tolak dengan beberapa senyuman ala wtf and kaki mereka slow-slow bergerak kiri kanan ke arah yang bertentangan dari la senza yang ada diskaun beli dua dapat satu. tak baik mintak perkara-perkara sebegini kat adik-adik perems anda sendiri, mintak satu dapat kosong.

aku gi tingkat atas yang ada wayang tengok kot-kot ada tunjuk cerita inglorious basterds ke kat wayang leh layan and biarkan dua parti tuh bingung kenapa mamat yang akan makan berpinggan-pinggan seraya memperberbaloikan membuffet kat buffet hilang. tapi takde kot, sebab time tuh jugak mamat badan tough bercermin mata hitam yang berkerja untuk iklan anti piracy tuh morph dari form cutboard ke realiti and cakap 'tak dapat jack lu tunggu download sudah'. aku cam 'bukan kau keje untuk anti piracy nye ad?', pastuh dia buat muka-muka nervous mata berkelip pastuh cam tetiba clear throat and buat suara lain deep sikit sambil pandang kiri kanan cam 'uhuh yes yes! no say no to piracy! no!' pastuh malu-malu tukar balik ke form cardboard dia.

aku jalan-jalan lagi lalu-lalu part ada tempat bowling. mmm ada banyak meja pool. teringat kat betapa hustla nye aku main pool and asik menang dengan seseorang yang menawan ini huhuhuhu EEEZY. pastuh kan aku jalan balik ke arah eskalator tapi singgah kedai majalah tuh untuk beli cincau.

bukan aku nak cakap memang aku gi situ aku dah tau nak beli cincau aku just tau aku nak beli air and *ting* i choose you cincau!

and then aku bukak air tin cincau tuh dengan penuh macho guna satu tangan cam aku depa kan tangan aku and dengan commando nya bukak. tapi takde sorang pun notice :/

aku turun eskalator sambil minum cincau nih. mmm.

eskalator nih panjang gila kot sebab dia tak silap aku selang satu floor.

best.

bila aku sampai bawah aku sedar, agak layan ye minum cincau sambil turun eskalator.

aku goncang sikit tin cincau sambil tengok dalam lubang tuh.

hmm ada lagi sikit.

aku naik balik eskalator. and aku turun lagi sambil minum cincau.

layan.

later on lepas buffet aku balik rumah to be on standby so that malam tuh aku akan ada depan pc untuk update blog dengan entry yang buat orang baca rasa cam apa point mamat nih.

Thursday, October 15, 2009

sempurna sempurna

do i miss living alone in my attic which i moved to from my former lair the pink cave. do i miss being manipulated into buying provisions for very normal looking alley cats who practice the fine arts of japanese self-defense and spend all afternoon macking on whitish catty femmes. maybe yes maybe no maybe between yes and no. maybe between two maybes, which would basically be just another maybe in which case this sentence just wasted your time not that it was not already wasted reading this awfully time-wasting waster of a blog.

i do recall having a certain morning infatuation with a certain mee hoon ganja. why ganja? cause it feels good to submit to its essence but at the same time i'm not exactly addicted to it. what do i know about submitting to a form of essence? i think i do, a bit, now, at least. what do i know about addiction? oh i'm pretty sure i do, now, addicted to a certain shade of color.

i quite recall being under attack this evening by a swarm of source of light-obsessed sky-bound thinsects. no, i still haven't figured out the english name for these creatures. as declared on my ever ignored twitter presence, i summoned my army of micro macrosses. ahhh macross, mmm childhood.


do i not think in random directions anymore, probably. is this a blessing, probably. probably the result of not inhibiting somewhere with purple skies, manipulative felines, and narcotically-enhanced food. probably the result of shedding more than one third of my former gravity-bound inclinator count. don't google that term i just spewed from my ever spewing jungle of exist as none and none so ever existing trees. i am beyond saving, in other words, i am beyond googling. google my knowledge and you will get a planet dedicated to habitating factories engineering clone troopers constituted from heredity strands of existening-inexistence in existence. i am clouds that appear not from risen air but from a, well, just, to, put, it, simply... appearance.

i am being chased and even though i am the hunted i do not think of myself as a victim. i hope you won't think of yourself as one too, despite all the wearying hunting. i do not even agree with that depicted as the dynamics of this. perhaps we'll take turns with the fur hat. we'll take breathers and after each time we'll come back with hearts full of collective yearn. if we can't lick the skies each day surf the cosmos each night, let's just be boring together.

most of what i've written here were conceived during the full five minutes of me walking up and down the stairs stopping halfway at the bottom to drink a glass of milk.

it definitely took more than five minutes to type-in. think about it.

there's really nothing to think about. thinking is overrated. let's do underrated things and get back to overrated at our conveniences. let's always be convenient. so we won't have to be too hollywood. it's tiring to think of a soundtrack when we could just hum together melodies that will surround our ever expanding possibility.

Sunday, October 04, 2009

tunggu aku di petaling jaya

aku memang suka open house sebab usually hidangan makanan dia dalam bentuk buffet.

so aku dengan sesukanya leh amik semua kesukaan aku dalam sukatan yang aku suka. suka hati ah.

paling best kalau open house tuh selang serumah je so aku leh makan and gerak tanpa kacau tuan rumah or tunggu untuk balik serentak dengan sesapa yang datang dengan aku. tak nak lah kacau tuan rumah, dah lah aku tah sesapa dalam hidup dia dah tentu dia patut lagi busy melayan orang-orang lagi meaningful bagi dia contohnya mereka mereka yang datang dengan aku yang tak patut aku ajak balik awal sebab dah tentu nak dilayan oleh tuan rumah yang menganggap beliau-beliau meaningful.

maka boleh lah aku amik 15-20 minutes untuk makan and then tross jalan 20 langkah balik untuk melayan si dia yang menawan dan lagi meaningful bagi aku.

tadi aku amik nasi tomato sikit pastuh tiga ketul ayam merah, dua roti jala yang cicah dengan kuah ayam merah (ayam merah nih fav wa kot), satay ayam + daging dalam 10 or so keping, dua gelas sirap yang tak manis (just the way ai laik it), and beberapa kutilan kuih.

aku tak kesah nak duk mana or nak kena duduk dekat dengan sapa aku just sebat join meja kat belakang tuh. aku nampak sorang pilot nih dan rakan-rakan tanya ah 'bang ada orang?' 'eh tak sila sila' dengan muka baik ala-ala ramah tapi takde ah ramah sampai nak tanya aku keje apa (just the way ai laik it) mereka. aku tunduk and tak tengok keliling, aku terus melahap secara bedosup haaa.

pastuh aku terfikir, camana aku tahu mamat sebelah aku nih pilot? oh yeah sebab dia pakai uniform pilot.

..

waitsa minute or two!? asal lak dia nak pakai uniform pilot gi open house?

ini show off tahap sampai bawah hidung apa pride sangat dengan profession sendiri sampai gi open house kena eveready steady go pakai uniform. ke dia baru balik keje? macam tak sempat nak tukar baju. takpun dia datang sini naik jet, takpun ufo, aku tak rasa jet senang nak landing area berbukit bukau ala padi huma nih, ufo mungkin sebab ufo dia landing straight ke bawah gitu. teknologi derang light years ahead sket bro.

masa nih lah aku decide untuk just jeling sikit. ler rupanya pak guard. hehe. pak guard nih lah antara yang selalu aku senyum manja dekat. tak tahu dia cam aku tak, segan adik nak tegur, hihihihi (gelak manja ala-ala lisa surihani uols). takpe ah aku pun dengan segan seluruh badan recommence dengan pemakanan. of course mula-mula je memalu ala daun semalu lepas tuh since it's ayam merah we be talkin' bout here homeslice wa tars je. teringat masa kat utm dulu kat macam kedai kecik nih hari jumaat mesti serve nasi tomato. pastuh nih masa first year aku akan gi tingkat atas kat masjid dengan kengkawan pastuh tidur and kengkawan aku gelakkan aku pasal aku nye badan kan lebar lagi tebal gitu bila tidur mengiring kepala susah nak jejak lantai haha.

anyway. memang satu meja tuh pak guard kot. wa rasa cool kejap ah, lepak meja belakang, kat depan semua senyum senyum ramah mesra elit sambil aku lepak dengan bebudak cool yang muka lek lu sak kok lu lek je makan takde control pastuh datang lak abang sawo matang bermisai dengan daging-daging penuh satu pinggan sambil dia announce 'REINFORCEMENTS!' wa tak buih, jack. tapi diaorang nih cakap accent satu pesen, macam accent sabah campur kelantan. wa rasa cool lagi, lepak dengan brader brader yang ada accent exotic gitu. sambil wa padahal senyap je satu corner makan sambil monologue dalam kepala secara accent chicano gitu, orale carnal, huacha.

sedap je assume accent diaorang sabah campur kelantan kan.

apa lah aku tahu, aku cuma si gedik yang dilanda rindu.

Friday, October 02, 2009

pelan tapi pasti

you just can't drive through the penchala link tunnel with guitar wolf's jet generation blaring on your speakers.


this song is from a band that brought jamming studio (non)ethics into a recording studio and onto a record. every single distortion every single feedback every instance of fingers and picks arrogating the strings have seized a path into material equipments forcing a full frontal sonic assault into the captivity of recordance.

this is loudness personified, how fitting that loudness is also the name of another legendary japanese band. this is punk rock that stands out amongst other punk rock by simply outlouding the rest.

the point is, when guitar wolf is assaulting and bashing my eardrums, pounding on their respective instruments, screaming awesomely badass and badassedly awesome catchphrases like "LOCK N LOL LICENCSE!" and "JETTU GENERATION!" i can't help but hallucinate that i am speeding away from 100km/hly running zombies.

i can't help but feel the urge to just glide onto the tunnel walls ala men in black and start to half-pipingly drive upside down or leftside right or rightside left say what. ahhh good thing musically-induced narcotics are something you can constantly snap out of... cause i haven't repaired my car's gravity-defier switch yet.

a few contractors were putting up some large paintings on the walls in the staircases. i wonder why when i suggested we put large paintings of naked ladies instead my mom just laughed it off as if my wide-eyed request was understandably ridiculous. mmm, it's probably cause she understands the concepts of decency and morality.

Friday, September 25, 2009

to all 3 of my readers

sexy tak rambut cannih? aku suka makan sushi, aku letak a considerable amount of wasabi and aku layan HIKMAT MENGOSONGKAN HINGUS KALAULAH ADA HINGUS KAN YANG MELOITER DI DALAM LUBANG HIDUNG SAMBIL AIR BERATUR UNTUK MENGSLIDE KE BAWAH PIPI KAMU... TAHAP KE-8!!!!!!!!!!!!!!

mari kita kaji something.

sangat setia dan pemurah - betul. kan kan kan sayang.

bersifat patriotik - pernah saya berbual dengan mamat amerika yang menetap di sini saya cakap we malaysians are on america's dick, just check out our flag. mamat amerika tuh teros high five saya sebab tak pernah ada orang malaysia yang nak mengaku bende tuh kat dia. tapi sebenarnya saya nih patriotik jugak. saya sayang negara ini, walopun saya lahir di negara sheepshaggers saya malaysian through and through. saya membesar dengan nasik lemak cikgu kat kedai bawah serta karipap paroi (dan juga kfc serta vitagen what huhu).

sangat aktif dalam permainan dan pergaulan - saya suka jugak lah bermain tapi pergaulan tuh saya agak kureng sikit sebab saya pemalas.

sikap kurang sabar dan tergesa-gesa - untuk tenung mukamu.

bercita-cita tinggi - cita-cita saya underground je, dia gayat sket.

suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi - saya lagi gemar tidur sambil mimpi kena ngorat kat office tempat kerja saya baru masuk.

seronok bila didampingi - of coz uols especially by you.

suka bercampur dengan orang - tak lah jugak. tapi nak kata saya suka tolak tak jugak. tak lah jugak suka mendarabkan orang yang saya suka bercampur dengan, ataupun membahagi-bahagikan sehingga ada yang tertolak. saya amik jalan tengah tanpa berkira.

suka dipuji, diberi perhatian dan dibelai - betul, betul, dan betul (muka nakal).

sangat jujur, amanah dan bertolak ansur - yekut.

tidak pandai berpura-pura - mungkin pandai, tapi malas, too much effort.

cepat marah - kalau ikut genetik ye. tapi saya dah belajar jadi orang paling sabar kat dunia kot.

perangai yang mudah berubah-ubah - ye betul. tapi ada je benda mengenai saya yang tidak boleh diubah. gemar endorfins contohnya.

tidak ego walaupun harga dirinya sangat tinggi - betul kot.

benci pada kongkongan - entah.

suka berlawak - ye kot. binatang apa keris di kepala? ... give up? .......... ayam buat yoga. get it, get it? argkh.

pandai buat lawak dan berfikiran logik - ye kot. baru tadi saya hantar file lagu kat seseorang pastuh mungkin saya tercancel and ym cakap "You have canceled the transfer of 1 file." tapi saya cakap kat si dia "asal kau cancel" wahuegkahukga kelakar dan berasaskan logical thinking kan?

...

whatever lah. nak share music sket bleh? click untuk dengar/download.

muck - if there was something else - arguably band indie paling best kat negara nih.

media distorsi - selalu - i love naif. this is a cover version of one of their songs, probably my favourite cover of a naif song. i dare say it's better than the original, the singing is very dreamy.

white shoes and the couples company - roman ketiga - haha tetiba speaking kat atas tuh apa angau ekau mek oi cik nek cik nek. anyway lagu nih layan hari tuh masa hari raya aku selalu sumbat ipod kat telinga seblom tidur, tengah mamai-mamai hampir tertidur lagu nih terkeluar terus aku high kejap macam hippies nye high gitu uols cam baru amek cendawan magis. terbayang orang-orang ala-ala dewa hindu atas daun terbang ke sana ke mari gaya bebas lagi random kat the skies and all that wow.

Wednesday, September 23, 2009

siapa makan apple guna garpu?

aku.

aku sadistik towards perut aku hari nih aku makan buah je manjang, kecuali pagi tadi bila aku makan roti dengan sardin. hari nih cam hari diet uols pasal raya makan banyak gila kot. adik kene menten body adik yang menawan nih, nanti cosmic beauty tidak mahu mengejar adik lagi huhu.

cemana raya okay?

aku panas gila kot dengan indonesia. it's warrr, bitches!

sebab masa raya ketiga aku gi rumah atuk sedara ternampak surat khabar ada gambar lisa surihani bermanja-manjs dengan nicolas saputra.

GRGKHGKHGKhnkmhukhHGKHGKH.

pastuh cik ana moli yang comel dengan cik magents yang terlalu comel cakap pulak pasal maria ozawa tuh pulak.

wells itu takde kesan sangat kot pasal saya prefer destiny deville tau huhu ada ada je u nih tau hiks hiks hiks (hiccups yang comel).

Tuesday, September 15, 2009

when we were young

sepanjang hari nih aku kencing duduk. uhhh lega gila. teringat kejadian masa breakfast tadi.

aku tengah lepak dengan jaki, ekjos, farun and adik dia farin (semua bukan nama sebenar).

jaki: "weh kau tengok sket chiki chiki yang baru sampai tuh?"
ekjos: "apsal?"
farin: "kau cakap kat aku ke jaki?"
aku: "ha'ah jaki, aku curious gak, kau cakap kat siapa? kat salah sorang kitorang ke kat kitorang semua?"

jaki: "cipap, the royal kau ah, maksudnya korang semua"
aku: "or u ols"
farun: "boss teh tarik satu!" (muka relek je layan laptop tapi bagi order)
ejkos: "apsal dengan chiki chiki tuh?!"
aku: "eh farun, kau bagi order kat siapa? takkan kau main sebat je cakap order kau and confident je ada orang nak amek? wahukgeaukga the fuck?"
ekjos: "eh fucker focus please?!"
aku: "ok" (malu kene sound)
farun: "erm... ignore ignore ignore" (tengah layan facebook lah tuh)
aku: "weh farun, focus!"
farun: "erm what's.. on.. my.. mind? mmm.." (memang tak focus langsung)
aku: "suka hati kau ah farun, dah nama pun farun"
ekjos: "weyh..." (dengan muka kecewa ala-ala pasrah tapi tak nak pasrah sebab aku leh buat lawak pasal fokus dia)
aku: "okay, okay, jaki, recommence discussion! alert! alert! forming! forming!"

jaki: "kau pahal hyperaktif semacam arinih penyelamat dunia aku lepuk gak kang... anyway, kau perasan chiki chiki tuh semua dressing cam nak gi clubbing, nih mamak kot?"
farin: "korang rasa derang gi teraweh tak?"
jaki: "kau rasa kalau derang gi pun kita leh tau ke?"
farin: "sallak?"
farun: "sebab kita tak pergi teraweh... bodoh" (sambil mata masih tekun kat laptop muka serious tengah layan farmville, kot)
farin: "oh kau nak bahan aku tiba-tiba leh fokus?"
farun: "mana.. button.. button tag nih..." (oh tengah tag gambar rupanya)

ekjos: "maybe lepas gi mamak memang derang nak gi clubbing kot?"
aku: "kau memang suka bring up unresolved conversational elements yang hilang di bawah benda lain yang di bring up selepasnya ke ekjos?"
ekjos: "kau suka kacau aku kan?"
aku: "aku lagi suka kacau farin sebab dia jambu"
ejkos: "FOKUS!"
jaki: "apa problem kau ekjos, sekarang nih time-time sahur (what korang ingat kitorang breakfast pukul 10 pagi ke bulan puasa?), maybe baru lepas balik clubbing kot, tapi ini hari biasa kot bukannya weekend?"

farin: "aku suka yang baju hitam tuh, cam comel je"
aku: "cam ada misai je"
farin: "tak kesah ah still comel"
aku: "ye lah, aku tak cakap ada misai tuh satu disadvantage"
farin: "noted".

jaki: "kadang-kadang aku memang suka je tenung minah-minah camnih, mesti diaorang ingat aku judgemental, padahal most of the time aku just nak tahu je"

farun: "tapi memang kau judgemental kot, the last time kau nampak a pack of minahs a few days ago kau cakap diaorang nih mesti sluts, baru je tadi kau cakap pasal this new group maybe baru lepas balik clubbing. apa lanchau kau boleh assume macam tuh padahal tah-tah memang diaorang suka dressing macam tuh pun" (mata still tenung laptop)

aku: *bangun secara terkejut pastuh pandang ke general direction farun* "wait what?"
farin: "si cipap nih memang suka buat camtuh, tiba-tiba je"
aku: "tapi usually untuk bahan kau, kau ada issue dengan jaki ke weh?"

farun: "mmm.. siapa nih, nak accept ke friend request... mmm" (dekat kan sikit mata ke laptop untuk tenung dengan lebih detailed)
aku: "pundek"

jaki: "kalau aku lah kan, yang dress putih putih hijau tuh aku nak buat girlfriend, dia nampak macam sweet je"

*tiba-tiba ada brader joe datang mencelah* "weh ada api?"

*farin kasi api*

joe: "boleh abang join?"
aku: "boleh je, asal abang fokus, kalau tak fokus kang ekjos temper ... kan ekjos kan kan kan (dengan nada manja)?"
ekjos: "cibai"

joe: "korang cakap pasal apa?"
jaki: "pasal that group of chicks" *tunjuk*

joe: "oh interesting... abang kenal sangat diaorang"
ekjos: "camna?"
joe: "diaorang kerja hotel abang kerja, selalu jadi usher kat majlis"

jaki, ekjos, aku, farin: oohhhhhhhhhhhhh
farin: "patut ler dressing gitu"

joe: "tak jugak, diaorang dressing camtuh pasal baru balik clubbing..." *pastuh dia belah*

aku: "joe tuh keje apa eh kat hotel?"
farin: "maintenance kot"
aku: "so betul lah judgement kau jaki"
jaki: "huuh, kau menyesal tak lash out kat aku tadi farun?"
farin: "cipap nih mana pernah menyesal pasal apa-apa"

...

farun: "the fuck!, apa nih?! cuba korang tengok nih!" (tiba-tiba menjerit sambil tunjuk tunjuk laptop).


jaki, ekjos, aku, farin: PEMENDA?!

farun: "nih blog aku baca nih, dia tulis semua dialog kita, cam semua dialog kita tadi ada kat entry nih!" (dengan nada cemas)

farin: "kau jangan mengada cipap, so apa kita akan cakap lepas nih? mesti ada kat situ kan?"

farun: "tak, dia akan update everytime lepas kita cakap, macam ada someone kat sini tengah transkripkan semua dialog kita and masukkan secara live!"

aku: "ha'ah, aku lah orangnya yang responsible for all this"

tiba-tiba farun, farin, jaki, dan ekjos secara perlahan-lahan hilang macam fadeout.

and aku tinggal sorang-sorang, hmm, aku kena mandi, and keluar bukak puasa. peace.














joe: "weh apsal abang ada lagi sini? siapa nak fadeoutkan abang? ........................ pantek! aku balik naik teksi lagi lah nampaknya"